Hilda

Prindi

Aurulaev „Hilda“  on ehitatud Inglismaal Blyth’is 1901. Mahutavus 1140 BRT, 657 NRT, kandejõud 1500 DWT. Osteti KLO poolt 1927. aasta algul, risiti ümber „Hilda“. Esimene Käsmu kapten Gustav Kristenbrun, viimane Georg Fählmann. Käsmu meestest on teada ka kaptenina sõitnud Gustav Pruun. Sõitis peamiselt Läänemere ja Inglismaa sadamate vahet metsamaterjali ja süte veol, talviti ka Bristoli kanali ja Prantsusmaa vahet. Hukkus 3. 10.1938. Hilda väljus metsamaterjali lastiga Kemi sadamast ja alustas sõitu Inglismaa poole, sattus karile Härnosandist ilmselt põhja pool, s.o. Botnia lahes Rootsi rannikul (enne sõda kutsuti Botnia lahte Põhjalaheks). Seega võib öelda, et Hilda hukkus Botnia lahes Rootsi ranniku lähistel karilesõidu tagajärjel. Päästeti rannakaljudelt, osa meeskonnast hukkus, laev müüdi vanarauaks (Laevandus nr 9/10, 1938). 

Hilda meeskond, Käsmu aurulaevad, KLO Allikas: Aarne Vaigu erakogu

IMG_2289.JPG

HILDA hindamisakt 1927_EAA
HILDA hindamisakt 1927_EAA
Allikas: 
Aarne Vaigu erakogu, digiarhiiv

Hilda tropsilaadungis

Hilda meeskond, Käsmu aurulaevad, KLO, tropsilaadung Allikas: Aarne Vaigu erakogu

 

IMG_2731.JPG

Hilda hukkumisest lühiuudis_ EAA
Hilda hukkumisest lühiuudis_ EAA
Allikas: 
Aarne Vaigu erakogu, digiarhiiv

 

Laev: 
Alajaotused: